vrijdag 29 september 2017

Helden van de dag

Afgelopen woensdag 27 sept. kwam dan eindelijk de verwachtte voorstag. Tijd om te beginnen met monteren. Nu Jeroen eventjes naar Nederland is voor zaken zijn alleen Hans en ik beschikbaar om alles te monteren.  Maar zoals al eerder meerdere keren gezegd.... zonder geluk vaart niemand wel. Want, op deze zelfde dag dat het voorstag arriveerde kwam er ook een prachtig mooie zeilboot de haven in. Tot mijn grote verbazing was het de Twist van Anton en Truus Weekamp uit Goes.
De Twist, zelfbouw Van de Stadt Jupiter 30 ft.
Nu ken ik ze niet maar ik ken wel de achterspiegel van de Twist omdat ik die meerdere keren tijdens het rondje Noord Holland heb gezien. Nooit heb ik ze kunnen in halen en werd ik altijd voorbij gelopen. Vol bewondering maar wel twijfel waarom mijn Bavaria 32 ft  destijds niet voorbij de Twist van 30ft kwam. Blijf ik dan gewoon toch meer een toerzeiler ?  Reden, de Twist is gewoon een betere boot dan de Bavaria 32.  Deze 30 ft een Van de Stadt Jupiter is eigenhandig door Anton gebouwd en in een dikke 4 jaar heeft hij een super mooie zeiljacht afgeleverd. Het geluk dat wij hadden was dat zowel Anton als Truus uiterst behulpzaam waren en ons enorm hebben geholpen met het zetten van de nieuwe stag en het monteren van de Furlex rolfok installatie. De helden van de dag !
Anton en Peter bij het monteren van het Furlex profiel

Uiterst vriendelijke gastvrije en lieve mensen. Maar terecht zoals door hun werd opgemerkt "dat zouden jullie toch ook doen". Inderdaad, en of dit nu karakteristiek is voor zeilers of dat je dat gewoon doet je als normale mensen:   je helpt elkaar gewoon.












Stag gereed om te worden gehesen


Hans hoog in de mast voor montage

De andere grote held was Hans die zich onverschrokken de mast in liet hijsen om montage bovenin de mast voor zijn rekening te nemen. Al met al hebben we donderdag 28 sept. alles gemonteerd. Dit is gevierd met de nodige biertjes.





Met vereende kracht lukt het alles te monteren
















Vandaag 29 sept. is de Genua weer gehesen. Alles nagelopen de boot schoongemaakt en klaar voor vertrek. Morgen rond een uur of 11:00 hijsen we de zeilen richting Tenerife. Een tocht van van zo'n 250 nm. Verwachtte tijdstip van aankomst is maandag 2 okt. in de namiddag.

Amante klaar voor vertrek



Geen opmerkingen:

Een reactie posten